Monday, May 14, 2018

PH Menang

Pilihanraya 14 pada 9 Mei 2019 (Rabu) telah berakhir.  Keputusan PRU yang pertama kali menyebelahi pihak pembangkang dan membolehkan mereka membentuk kerajaan.  Bagi kawan, faktor utama adalah matlamat untuk mengalahkan seorang sahaja itu mantan PM Najib yang penuh dengan skandal kewangan, keduanya adalah faktor Tun M sebagai ketua pembangkang.  Kedua-dua faktor ini menyebabkan BN kalah teruk dan hilang semua kepercayaan rakyat untuk menyokong mereka.

Bagi kawan, semasa menanda kertas undi (pangkah), boleh dikatakan pemilih tidak melihat siapa calon, tidak melihat kepada keturunan atau kaum dan tidak melihat kepada lambang apa yang dipakai tetapi turun mengundi untuk membuat pilihan supaya mantan PM Najib dijatuhkan. Bagi kawan, ini adalah cara yang paling baik dan gentleman kepada semua rakyat Malaysia untuk menamatkan tempoh kuasa pemimpin yang tidak disukai mereka.

Kepada yang menang, perubahan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja untuk menang lagi atau kalah selepas ini.  Buat kerja sehabis usaha dan jangan menipu.  Rakyat akan hukum pemimpin yang korup dan tidak telus.

No comments: