Monday, October 13, 2014

Warung Pokok Ceri

Baru sekejap singgah di warung pokok ceri, bersarapan lontong dengan berlaukkan ayam goreng rangup.  Aku lebih suka lontong kering berbanding yang kuah, kerana yang kuah banyak sangat sayur kubisnya, kalau termakan sayur kubis ni...alamatnya... sakitlah kaki aku...petanda yang Allah telah kurangkan nikmat kepada aku...untuk kita sama-sama insaf dan mengurangkan makan dan makan dan makan...kerana umur kita semakin berkurang.

Warung Pokok Ceri memang spesel, lontong nya memang nombor satu berbanding dengan lain-lain kedai yang pernah aku rasa selama berada di Johor Bahru.  Kalau datang ke JayBee, singgahlah di sini...warung ini terletak di Kampung Mahmoodiah, berdekatan dengan Hospital Sultanah Aminah dan Masjid Sultan Abu Bakar...kena cuba lontong kering dan lontong kuah...bersama dengan lauk ayam goreng rangup.  Memang best...

Laksa Johor tak ada kat sini, yang sedap kalau nak merasa laksa johor di restoran MakTok... errmmm...dekat Setia Tropika JB...Laksa Johor yang aku bagi markah 10/10...tak kurang dan tak ada cacat tak sedap dia, Semuanya sedap. Kalau nak yang ada kelass sikit, makan kat tempat macam butik makanan, bole le ke Medini Mall Nusajaya, laksa johor dia pun sedap sangat, markah 10/10 jugak dengan Teh Tarik yang betul-betul kawww...

Alhamdulillah..sedapnya dapat makan...hihihih

No comments: