Monday, October 13, 2014

Tamat

Disebabkan laporan yang begitu rigid oleh pihak Audit Negara, tanpa mengambilkira keperluan dan kenyataan kami dalam pertelagahan mencari sebab dan alasan bagi perbelanjaan kewangan tersebut, disertai juga dengan taksubnya mereka mengikut setiap inci perkataan dalam garis panduan dan prosedur kewangan, maka, peruntukan kewangan kepada anak-anak yatim yang mengikuti program tahfiz AlQuran terpaksa ditamatkan.

Kalau ya pun nak odit dan mengikut sangat panduan dan prosedur ini, baguslah.  Cuma satu kawan mohon, pertimbangkanlah penjelasan kami dan sebab-sebab yang kami berikan.  Peruntukan itu tidak disalahgunakan oleh mana-mana pihak (awak sendiri pun tahu), peruntukan tersebut cuma hanya untuk anak-anak yatim yang mempelajari AlQuran...mereka menghafal AlQuran...mereka hidup dengan AlQuran...

Terimalah penjelasan kami dan buatlah laporan yang seadil-adilnya, bukan laporan yang hanya rigid dengan garis panduan sahaja.  Kalaupun salah dalam prosedur, masih boleh nyatakan kenapa ianya dilaksanakan begitu...kami dah jelaskan tapi awak tak mahu terima.

Sedih dengan keputusan Audit Negara yang terlalu mengikut peraturan yang begini tanpa menunjukkan adanya belas kasihan dan pemahaman terhadap perkara kemanusiaan.  Jangan dicampur urusan matematik dengan urusan ihsan dan perasaan...tidak sama jawapannya.

No comments: