Thursday, March 5, 2015

Hudud dan Kaafirunn

Undang-Undang Hudud telah dibentangkan dalam Persidangan DUN Negeri Kelantan pada awal bulan ini. Tindakan yang agak lewat, selepas pemergian Tok Guru Nik Aziz dalam perjuangan beliau untuk melihat hudud dilaksanakan di Kelantan. Tak mengapa, kerana pembentangan tersebut telah dipersetujui oleh semua Ahli Dewan Undangan Negeri Kelantan, termasuklah parti pembangkang di sana.  Ini bermakna, hukum yang tidak boleh ditolak oleh semua umat islam. Jika ada penolakan, ianya tidak bermakna kita menolak hukum Allah, tetapi kita menolak cara pelaksanaan kerana mengmbil kira situasi semasa.

Ya, umat islam di Malaysia telah mengamalkan hukum islam ini melalui hukum-hukum syariah yang telah lama ada, tetapi ianya terhad kepada jenayah-jenayah keluarga sahaja, pelaksanaannya masih tertutup khususnya kepada jenayah-jenayah civil, kerana mengambil kira kepelbagaian kaum dan kemudahan serta penerimaan masyarakat yang tidak beragama islam.

Kawan sangatlah menyokong pelaksanaan hukum islam di Malaysia khasnya dan wajib kepada mereka yang beragama islam. Kepada kaafirunn, anda tak payah nak berbelit lidah menyebut ayat-ayat alQuran menidakkan hukum Allah, kerana rujukan anda salah dan berpandukan kepada kosong ilmu dalam agama kami.

Kawan pun pelik, kenapalah kaafirunn di Malaysia menentang pelaksanaan hudud dan kerisauan yang sangat mendalam kepada kita umat islam untuk menegakkan hukum Allah?, sedangkan mereka tidak terlibat sedikitpun dalam perkara ini...kawan percaya mereka seharusnya mempunyai niat dan muslihat yang kita tidak tahu.

Kawan pernah membaca sebuah buku berkenaan dengan perjuangan dan dakwah Rasulullah S.A.W, Nabi Muhammad semasa di Mekah. Baginda menyebarkan dakwah melalui dua cara iaitu, secara rahsia dan secara terbuka.  Penyampaian dakwah secara rahsia dibuat ketika permulaan baginda dilantik sebagai Rasullullah dan penyampaian secara terbuka ketika Baginda mempunyai pengikut yang telah memeluk Islam. Ketika inilah baginda dan para sahabat mendapat tentangan yang begitu kuat dari pihak kafir Quraish.

Penentangan itu jelas kepada nabi yang membawa ajaran Islam @ kebaikan dalam kehidupan mereka, namun, kafir quraish menolak kerana kepentingan mereka dalam perniagaan dan kehidupan sedia ada, yang penuh dengan hawa nafsu dan penipuan serta kezaliman. Mereka tahu bahawa ajaran nabi adalah untuk kesejahteraan umat tanpa mengira pangkat dan keturunan, tetapi oleh kerana kepentingan diri dan puak-puak serta keturunan bangsa Quraish itu sendiri, mereka menolak dan menentang sehabis-habisnya dengan kekerasan dan bunuh membunuh.

So, kawan percaya, sikaafirun di Malaysia terutamanya yang kiasu ini, menentang pelaksanaan hudud disebabkan kepentingan mereka dalam perniagaan, terutamanya maksiat, dadah, rasuah, arak, judi, DVD haram, barangan tiruan, faedah riba, penipuan hartanah dan sebagainya. Bila umat Islam menjadi baik dan mengamalkan ajaran Islam dengan betul, umat Islam tidak lagi mengambil rasuah, melakukan maksiat, menyalahguna kuasa, membeli yang haram dan sebagainya... maka perniagaan mereka akan lumpuh dan hancur.

Kerana mereka hanya mementingkan kekayaan dunia sahaja.

No comments: