Wednesday, March 12, 2014

MH370 (1)

Sehingga ke hari ini, tiada apa-apa kemungkinan pesawat MH370 untuk ditemui.  Perbatuan nautika diseluruh kawasan sehingga lebih ribuan batu telah dicari dan diterokai oleh badan-badan penguatkuasa dan agensi kerajaan, malah bantuan dari luar juga turut terlibat.  Operasi mencari tiada penamatnya.

Jika beginilaj keadaannya dan masih berterusan, kita seharusnya kembali kepada fitrah manusia dijadikan pencipta, kita kembalilah kepada Allah untuk mengadu hal. Allah telah menentukan sesuatu perkara untuk berlaku.  Ada atau Tiada adalah kehendakNya.  Berdoalah kita semua agar pesawat MH370 dijumpai semula dengan keselamatan penumpang didalamnya.

Allah sahajalah yang dapat menunaikan permintaan kita dan memberikan apa sahaja.  Peralatan canggih dan teknologi tinggi yang disertai dengan kelengkapan terkini hanyalah ciptaan manusia yang tidak langsung dapat menandingi ciptaan Allah.  Radar yang dimiliki manusia tidak mencapai radar Allah yang melengkapi semuanya. Ciptaan Allah lebih hebat dan tiada bandingan walaupun penciptaan bagi seekor nyamuk sekalipun, manusia pasti tidak dapat menciptakannya.

Ya Allah, Yang Maha Pencipta dan Maha Kaya...yang Maha Pengasih dan Penyayang...ampunilah dosa-dosa kami dan perkenankanlah doa-doa kami ini Ya Allah, tunjukkanlah kami jalan yang sebenar dalam meleraikan kekusutan ini Ya Allah.  Permudahkanlah segala urusan kami dan mereka yang bertungkus lumus dalam pekerjaan mereka itu Ya Allah. Hanya padaMu kami semua berserah dan memohon Ya Allah...Tuhan yang menguasai segala sesuatu tanpa batas, Tuhan yang menguasai segala alam, Tuhan yang menguasai segala ciptaan..Tuhan yang menguasai segalanya yang tidak tercapai akal... 

Ya Rabb...perkenankanlah doa kami Ya Allah.

No comments: