Wednesday, April 23, 2014

Hanya PadaMu

Harapan agar perjalanan nanti dipermudahkanNya, diisi dengan kerahmatan dan redha Allah yang menentukan kita sebagai salah seorang yang terpilih untuk ke sana.  Besar harapan dan pastinya perjalanan yang penuh dengan keinsafan dan penyesalan atas setiap dosa yang dilakukan.

Ampunkanlah aku Ya Allah…sesungguhnya pelakuan dosa semalam sangat menyakitkan dan melekat dalam diri, tidak dapat dilupakan, penuh bersarang dalam fikiran dan masih terbayang di mata.  Setiap kali mata ku buka, setiap dari dosa akan menjelma.  Aku mohon Ya Allah, hapuskanlah igauan dosa dan khianat yang pernah aku lakukan itu, dan aku penuh sesal memohon kepadaMu Ya Allah…aku seorang yang hina dan berdosa.

Ya Allah, jadikanlah perjalanan ini suatu perjalanan yang sungguh tenang dan penghapus dosa.  Jadikanlah perjalanan ini suatu pengembaraan yang memberikan aku keampunan dan penuh rahmatMu.  Jadikanlah segalanya terang dan suci… jadikanlah setiap perlakuan dan dosa yang pernah ku lakukan dahulu sebagai ujian dan suatu tanda untuk aku meningkatkan keimanan kepada Mu Ya Allah.

Aku mohon kepadaMu Ya Allah, tuhan sekalian alam. Maha Pengasih dan Penyayang, Hanya engkaulah sahaja penerima taubat Ya Allah.

No comments: