Sunday, April 6, 2014

Jika itu Jalanmu

Keputusan yang dibuatnya adalah satu jalan yang terpaksa diambil untuk mengurangkan ketegangan dan kekeliruan dalam kehidupan, walaupun keputusan itu merubah seluruh corak kehidupannya tetapi ianya satu keputusan yang dapat memberikan dirinya kepuasan yang tidak ternilai harganya.

Itulah juga pengorbanan yang terpaksa dibuat olehnya kerana dia ingin mendapatkan sesuatu yang lebih baik.  Walaupun kehilangan tetapi setiap pengorbanan pasti ada balasan yang sangat setimpal, kerana Allah akan memberikan kepada hambanya dengan penuh adil.

Kawan, usahlah kau bimbang dan resah dengan takdir Allah, kerana setiap bentuk pemberian dan kehilangan ini adalah kehendak Allah.  Teruskan berdoa dan memohon kepadaNya.  Setiap perkara yang berlaku adalah pengajaran kepada kita semua.  Allah menguji mu dengan perkara itu, buatlah keputusan dengan penuh iman dan memilih dengan penuh bijak dan lakukanlah solat untuk memohon petunjuk kepada perkara itu.

Pastinya manusia tidak dapat menunaikan permintaanmu kecuali Allah. Dia Maha Kaya dan Maha Segalanya…mohonlah apa sahaja, InsyaAllah Dia akan berikan kepadamu.

No comments: